الاثنين، 1 نوفمبر، 2010

لأ مش هاكتب عنك !



لأ مش هاكتب عنك !


ماتحاوليش

أنا حالف ما اكتب عنك تاني

شايفك بتلفي وبتدوري

وبتلبسي في وشوش الناس

وصوتك يتخبى في صوتهم :

راح يكتب ايه عني جديد ؟

لأ مش هاكتب

يمكن عاوز احكيلك

يمكن خايف

بس خلاص

اتعودت ودانك تسمعني

حتى ولو ماسمعتش رد

حتى ولو ماتكلمتش

سكوتي بينده اسمك

لكن برضه مانيش حاكي

عارفة ؟

الصبح صحيت مالقيتش النت

فتحت جهازي واتفرجت على فورست جامب

اول مرة اشوفه ومعرفش أعيط

فاكرة جامب لما تحصله مشكلة

كان دايما بيجري

كان غبي

كان طفل

بس جيني كانت دايما بتعرف تحتويه

كانت بتفهمه

بس مقدرتش تعيش معاه

مين يقدر يستحمل راجل طفل ؟

حتى لما كان بيرجعلها كل مرة

احسن .. وأشهر .. وأكبر

وبيحبها أكتر

برضه مكنتش بتعرف تفضل معاه

تفتكري ليه ؟

يمكن ....

وانتى مالك ؟

انا بحكيلك ليه ؟

لأ .. انا بكلم نفسي

ملكيش فيه

عيل مش عيل ..

فاهماه مش فاهماه ..

رأيك مايهمش

أنا عارف إنك بتضحكي دلوقتي

وعارفة اني بمثل

انتى وحشتيني قوي

لكن لو شوفتك

هاصرخ في وشك

وممكن اقتلك !

أو هاعمل ماعرفكيش

أما بعد

لما لقيت النت مجاش

قومت أقعد مع نفسي شوية

مالقتنيش

أول مرة اجي اقعد معايا مالقانيش

قعدت ادور عليا

في كتبي

في ادراجي

في اوراقي

في مزيكتي

وسعي كدة ..

انتى بتدوري على ايه ؟

بتساعديني ؟

انتى آخر حد ممكن يلاقيني

مكانش يصح أبداً أسيبك جوه

في حاجات كتير بوظتيها

لكن برضه مش هاقولك

ولا هاحكي لحد

مانا حالف ماكتب عنك تاني

ومش هاكتب

مش هاكتب

!

هناك 3 تعليقات:

Antika يقول...

تحفة جدا !! بجد ..

يا ريت تسجلها زى "فاكرة لما كنتى حلوة اوى"

:) ..

Baskouta يقول...

الله عجبتني اوي اوي

ومش لاقية جزء فيها اجمل من جزء
حقيقي كلمات جميلة واحساسها ولا اروع
:)
تحياتي

غير معرف يقول...

:)
رائعة يا حاتم كالعادة